Kilpailuohjeet

Alustavat kilpailuohjeet

Lopulliset ilmoitustaululla kilpailukeskuksessa

Säännöt

Kilpailussa noudatetaan SSL:n kilpailusääntöjä sekä järjestäjän antamia ohjeita.

Toimihenkilöt ja vastuut

Kilpailunjohtaja: Seppo Veijola
Valvoja: Vesa Kemppainen, Iisu
Ratamestari: Heikki Grekelä
Tulospalvelu: Jukka Tienhaara
Tiedottaja: Kari Backman
Lähtö: Pertti Paaso-Rantala, Heikki Nöjd
Info: Kari Backman
Pysäköinti: Reijo Juntunen
Ravintola: Pirjo Paaso-Rantala

Tuomarineuvosto
Puheenjohtaja Eija Hannuksela, SK Pohjantähti
Jäsen Lasse Qvist, Koskelankylän Riento
Jäsen Markku Loukusa, Iisu

Kartta
Tulostekartta 4/2016, mittakaava 1:4000, käyräväli 2 m. Koko A4.
Rastimääritteet kartassa. Lisäksi saatavilla irralliset rastimääritteet lähtökarsinassa ennen lähtöä.

Kilpailukeskus
Iin keskusurheilukenttä, Kisatie, 91100 Ii
Opastus kilpailukeskukseen klo 9 alkaen

Kilpailumaasto ja varusteet
Iin keskustaajama.
Liikennettä ei suljeta kilpailun ajaksi kilpailualueella.
Noudattakaa varovaisuutta erityisesti teiden ylityksissä sekä muistakaa noudattaa liikennesääntöjä. Vain karttaan merkityt ylityspaikat ovat sallittuja. Jokainen kilpailija on liikenteessä omalla vastuullaan.

Joen rannassa oleva kivirasti on poikkeuksellisesti

osittain vedessä tulvaveden vuoksi!

Nastareiden ja piikkareiden käyttö on KIELLETTY!
Jalkineet tarkistetaan lähdössä.

Info

Sijaitsee kilpailukeskuksessa. Infossa hoidetaan ilmoittautumisten ja maksujen epäselvyydet sekä muut kilpailijoiden osallistumiseen ja järjestelyihin liittyvät selvitykset. Löytötavaraa voi tiedustella infosta.

Vuokra Emit

Vuokratut Emit-kortit saa infosta käteisellä, 5 €. Tarkistakaa, että Emitin numero vastaa lähtöluettelossa olevaa numeroa. Kilpailusuorituksensa jälkeen kilpailija palauttaa laitteen Infoon. Palauttamatta jääneestä Emitistä veloitetaan 80 €.

Kilpailunumerot

Kilpailunumerot ovat ilmoitustaulun luona narussa. Kilpailunumeroita ei kerätä pois. Hakaneulat järjestäjien puolesta.

Emit-kilpailukortin tarkastusliuskan saa omapalveluna kilpailukeskuksesta kilpailunumeroiden yhteydestä. Kirjoita itse kilpailunumerosi tarkastusliuskaan.

Mallirasti ja Emit-kilpailukortti

Mallirasti on kilpailukeskuksessa opaspaalun läheisyydessä. Tarkista emitin toimivuus 0-leimasimessa. Virheellinen tai toimimaton kortti on vaihdettava infossa. Maksu 5 € käteisellä.
Kortin toimintakuntoisuuden ja oikean numeron toteaminen on kilpailijan vastuulla.

Sarjat ja matkat

1,2 km

Huom! Ennakkotiedoista poiketen myös nuorimmat sarjat (H/D10-13) ovat AM-sarjoja!

Lähtöajat

Lähtöajat ovat nähtävissä kisasivuilla perjantai-iltana sekä kilpailupaikalla kisa-aamuna ilmoitustaululla ja lähdössä.

Lähtö
Ensimmäinen lähtö klo 11.00
Lähtöväli 1 min.
Huom! Kilpailussa käytetään kahta erillistä lähtöpaikkaa. Lähtö 1: punainen viitoitus ja Lähtö 2: sininen viitoitus

Lähtöön 1 matkaa 1000 m ja lähtöön 2 (H/D14 ja nuoremmat sekä D60, D65, H75, H80, H85) 100 m.

Kilpailijan on oltava lähtöpaikalla 4 min. ennen lähtöaikaa. 2 min. ennen lähtöä kilpailukartta nähtävänä. Kartta on muovikotelossa ja sen saa ottaa lähtöhetkellä. Kilpailijan vastuulla on ottaa oikea kartta.
Lasten sarjoissa H/D10, H/D12 H/D13 ja H/D14 kartan saa 1 min ennen lähtöä ja he saavat opastusta.

HUOM! Lähtöpaikalla 1 noudatettava erityistä varovaisuutta K-pisteelle mennessä! Lähdössä on kivikkoa ja vettä.

Maali ja keskeyttäneet

Viimeiseltä rastilta on viitoitus maaliin. Leimantarkistus on välittömästi maaliintulon jälkeen. Keskeyttäneiden tulee ilmoittautua maalissa. Maali suljetaan tunti viimeisen lähtijän jälkeen.
Kartat kerätään kilpailun alussa maaliintulijoilta.

Pukeutuminen, pesu ja WC
Pukeutuminen ja pesu on Haminan koulun sisätiloissa pukuhuoneissa. Kengät riisuttava eteisessä.
WC:t sisätiloissa.

Ensiapu
Punaisen Ristin ensiapuryhmä kilpailukeskuksessa, p. xxx xxxxxxxxxx

Kielletyillä alueilla on valvojia. Jos he huomaavat esim. ylipääsemättömän aidan ylityksen, kilpailija hylätään.

Palkinnot

Palkintojenjako alkaa sarjoittain tulosten selvittyä, aikaisintaan klo 12.30. Palkintojen jaosta ilmoitetaan kuulutuksella.
Huom! Am-kilpailuissa mitalit kolmelle parhaalle ennakkotiedoista poiketen H/D10 sarjoista alkaen sekä kunniapalkinnot sarjojen voittajille. Sarjan voittaja, joka ei ole alueen suunnistaja palkitaan kunniapalkinnolla.
Sarjoissa H/D10 ja H/D12 kaikki palkitaan.

Huom! Kilpailuun osallistuneiden kesken arvotaan kilpailujen päätyttyä

Pysäköinti
Paikoitus on kilpailukeskuksen läheisyydessä tien varrella ja paikoitusalueilla.

Kanttiini
Myynnissä on kahvia/teetä, virvoitusjuomia sekä maistuvaa makeaa ja suolaista syötävää.

Arvontapalkinnot

Kilpailuun osallistuneiden kesken arvotaan kilpailun jälkeen palkintoja. Palkinnon saa vain, jos on henkilökohtaisesti paikalla urheilukentällä. Muutoin arvotaan seuraava voittaja.

Onnistuneita ja elämyksellisiä suunnistussuorituksia toivottaen!

Iin Yritys ry