Tervetuloa seuraamme!

Ajankohtaista

Käyränperän Matias oli illan hiku ennen heinänsä lattoon saanutta Limingan maajussia Jani Määttää ja pohjoisen poikaa Kittiä, muhakkoa siunaillutta Elinaa ja Oijärven suosikkipoikaa Pääkkölää.
Illin uudisasutusalueen juhlat jatkuivat. Pirteä kyläyhdistys voi kirjata uusia laveja toimintakertomukseen. Voitot sekä vitoselta että kakkoselta jäivät kotisaareen.
Illan kilpailu oli Limingan juhlaa. Tuleva vilimitähti Juha-Matti Heinonen oli päässyt sotaelokuvan kuvaustauolla hilipasemaan Illiin ja nappasi kärkipaikan. Tekstiviesti lähti Limingan manageri Jorma Jokelalle välittömästi: - Jos sie hyvvää viestinjuoksijaa tarvittet, niin tässä ois semmonen.
Illan juoksun herniiles oli pienellä kertoimella Käyränperän Matias Tiiro, mutta Illin asutusalueella jatkettiin liputusta koko viikonlopun, kun saaren omat pojat Niemelä ja Hiltula valtasivat muut mitalit reippaasti alle hölökkärajan ajoilla.
Kuten ounasteltiin, oli illan haka Puttaan Jouni Holappa. Aika parani kolme sekkaa, mitä mies piti hyvänä eteenpäinmenona. Asemanperän Harmaalan oli tyytyminen hopeaan.
Vitosella nähtiin kesän kovinta vauhtia. Puttaan kestävyysihme Jouni Holappa hurjasteli alle 16 minuutin. Illin isäntä Hiltula otti hopean kipeneen yli hölökkärajan ajalla.
Yhteinen kansa löysi Illin suurin joukoin, vaikka viikonloppuna oli tarjolla jos jotakin ajanvietettä. Haminassa pidettiin lohettomia lohimarkkinoita ja puhuttiin pahaa Iin hienosta vaakunaeläimestä. Ylikiiminkiläiset ryökäleet olivat kehdanneet panna omat juoksunsa yhtä aikaa. Oli potkupalloa Puolassa ja Ukrainassa.
Ei ole vuodet veljeksiä. Hän, joka säät ja ilmat säätää, aallot tainnuttaa ja siinä sivussa viljan kasvattaa - ei toki aina asiakkaiden mieliksi - oli järjestänyt tälle keväälle kovat tuluvat Illiinkin. Vesi oli livottanut hevosenkengän liki Pamela-kukkuloiden juureen.
RSS ATOM